Menu

accordion menu jquery

zastrzezenia kart

 

 

Szkolenie dla przedsiębiorców "Zasady rozliczania, zwrotu i umorzenia przyznanych subwencji w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0"

Szanowni Państwo,

rozpoczął się proces rozliczania i umarzania subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0.

Firmy, których działalność jest wykonywana w jednym lub więcej z 54 kodów PKD będą mogły (po spełnieniu warunków formalnych) skorzystać ze 100% umorzenia subwencji.

Serdecznie zapraszamy na szkolenie online, na którym eksperci Polskiego Funduszu Rozwoju, w przejrzysty sposób przedstawią zasady rozliczania, zwrotu i umorzenia przyznanych subwencji.

Podczas szkolenia omówione zostaną m.in.:

  1. Etapy i terminy rozliczania subwencji:
  • udostępnienie propozycji rozliczenia
  • złożenia oświadczenia o rozliczeniu (za pośrednictwem bankowości elektronicznej)
  • wydanie decyzji
  • harmonogram spłat
  1. Zasady umorzenia subwencji:
  • ustalanie stanu zatrudnienia
  • strata gotówkowa na sprzedaży (dot. wyłącznie MŚP)
  • utrzymanie działalności gospodarczej
  • przykładowe wyliczenie kwoty subwencji do zwrotu
  • zasady zwrotu subwencji
  • wcześniejsza spłata subwencji lub spłata po terminie
  1. Warunki umorzenia subwencji w 100%:
  • kody PKD, które uprawniają do skorzystania z całkowitego umorzenia subwencji
  • wymagany spadek przychodów
  1. Sytuacje, w których subwencja podlega zwrotowi w całości.
  2. Postępowanie wyjaśniające.
  3. Sesja pytań i odpowiedzi – zadaj pytanie ekspertowi i uzyskaj odpowiedź.

 

Linki do szkoleń online wraz z agenda znajnują się w plikach poniżej:

 

Zachęcamy do udziału w szkoleniach.

 

Proces umorzeń subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0.

Po 29 kwietnia 2021 r. rozpoczyna się proces umarzania subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0. dla mikro, małych i średnich firm. Proces umorzeń zostanie zainicjowany indywidualnie dla każdej subwencji, w rocznicę wpłynięcia środków na rachunek firmy.

Warto pamiętać, że firmy, których działalność jest wykonywana w jednym lub więcej z 54 kodów PKD, które skorzystały z Tarczy Finansowej PFR 2.0, będą mogły po spełnieniu warunków formalnych skorzystać z 100 proc. umorzenia subwencji.

Cały proces umorzenia subwencji odbywać się będzie wyłącznie w bankowości elektronicznej firmy, gdzie przedsiębiorcy będą mogli m.in.:

  • zapoznać się z kwotą umorzenia zaproponowaną przez PFR,
  • wypełnić, podpisać i wysłać do PFR formularz z wnioskiem o umorzenie,
  • pobrać decyzję PFR oraz harmonogram spłat PFR w zakresie nieumorzonej kwoty subwencji,
  • na bieżąco śledzić postęp spłat rat nieumorzonej kwoty subwencji.

Szczegóły na temat umorzeń dostępne są w zaktualizowanym Regulaminie PFR Tarczy Finansowej PFR 1.0 obowiązującym od 28 kwietnia 2021 r.

 

Poniżej zamieszczamy instrukcje dotyczące procesu wypełniania wniosku:

Rodzina 500+, Dobry Start 300+, Tarcza PFR - przerwa techniczna

Szanowi Państwo,

Uprzejmie informujemy, że w dniu 08.02.2021 r. w godz. 23:00-01:00 (dwie godziny) w związku z koniecznością przeprowadzenia prac serwisowych nie będzie możliwości złożenia wniosków w programie Tarcza PFR oraz 500+
 
Przepraszamy za utrudnienia.

Planowana przerwa w działaniu usług bankowych

Szanowi Państwo,

Informujemy, iż w nocy z 24 na 25 marca br. między godziną 22:00 (dnia 24.03.2021) a godz. 06:00 (dnia 25.03.2021), ze względu na prace modernizacyjne, wystąpią przerwy w działaniu wszystkich usług świadczonych przez bank, w tym: bankowości internetowej oraz usług bankomatowych.

Przepraszamy za utrudnienia.

Nowe wnioski o świadczenia 500+

Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że nowe wnioski o wypłatę świadczenia 500 plus będą dostępne za pośrednictwem bankowości elektronicznej od 1 lutego 2021.

Przypominamy, że zmianie ulegają zasady składania wniosków. Do tej pory rodzice dzieci, którzy już pobierali świadczenie 500 plus nie musieli składać wniosków na kolejny okres świadczeniowy, ponieważ raz złożony wniosek był automatycznie odnawiany. Nowe przepisy wskazują, że prawo do pobierania świadczenia 500 plus w 2021 roku jest ustalane na czas od 1 czerwca 2021 do 1 maja 2022 roku. Oznacza to, że aby otrzymać świadczenie w nowym okresie świadczeniowym trzeba złożyć nowy wniosek. W związku z tym, w przypadku kiedy wniosek składany jest drogą elektroniczną, dostępne są do wyboru dwa okresy świadczeniowe:

  • od 1 lipca 2019 r. do 31 maja 2021 r. (obecnie trwający okres świadczeniowy)
  • od 1 czerwca 2021 do 31 maja 2022 r. (nowy okres świadczeniowy)

Termin wypłaty świadczeń 500 plus w roku 2021 zależy od tego, kiedy złożony zostanie wniosek:

  • Jeśli wniosek zostanie złożony do 30 kwietnia, wypłata świadczenia nastąpi do 30 czerwca;
  • Jeżeli wniosek zostanie złożony od 1 do 31 maja spowoduje, wypłata świadczenia nastąpi do 31 lipca;
  • Jeżeli wniosek zostanie złożony od 1 do 30 czerwca, wypłata świadczenia nastąpi do 31 sierpnia;
  • Jeżeli wniosek zostanie złożony od 1 do 31 lipca, wypłata świadczenia nastąpi do 30 września


Wnioski złożone do 30 czerwca zapewnią ciągłość otrzymywania świadczenia. Osoby, które złożą wnioski w terminie do 30 czerwca, otrzymają wyrównanie za okres od 1 czerwca 2021 r. (koniec obecnego okresu rozliczeniowego). Natomiast osoby, którzy wyślą wniosek od 1 lipca, świadczenie będzie przysługiwało od miesiąca złożenia wniosku, tj. nie zostanie wypłacone wyrównanie.

Dodatkowo przekazujemy informator Rodzina 500+ oraz krótki informator dot. wniosków 500+.

MojeID i Profil zaufany - przerwa techniczna

Szanowi Państwo,

Uprzejmie informujemy, że z powodu prac serwisowych prowadzonych po stronie Ministerstwa Cyfryzacji od godz. 21:45 dnia 12.03.2021 r. do godz. 03:40 dnia 13.03.2021 r. nie będzie działała usługa Profilu Zaufanego.

Przepraszamy za utrudnienia.