Szanowni Państwo,
Otrzymaliśmy informację, że oszuści wysyłają SMS-y z linkiem do środków, które ktoś rzekomo przekazał Ci za pomocą BLIKA. Jeśli dostaniesz taką wiadomość, nie klikaj w podany link! Ani Bank, ani operator płatności BLIK nie wysyłamy takich SMSów. Jeśli ktoś prześle przelew na telefon BLIK, środki automatycznie znajdą się na Twoim koncie, a Ty nie musisz nigdzie potwierdzać, że chcesz je odebrać.
Przypominamy również o podstawowych zasadach bezpieczeństwa:
• Uważaj na linki przesyłane w SMSach – najlepiej ich po prostu nie klikać.
• Nie pobieraj aplikacji, których nie znasz – możesz nieświadomie zainfekować swoje urządzenie.
• Loguj się do konta wyłącznie w aplikacji i na stronie banku.
• Nie podawaj nikomu swoich danych logowania do banku lub skrzynki e-mail – to poufne dane.
Zgłaszaj nam podejrzane sytuacje pod numer tel. +48 29 77 21 022
W dniu 15 stycznia br. minął termin rozliczenia subwencji finansowej dla małych i średnich firm (MŚP) w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0. W toku weryfikacji złożonych do tej pory formularzy okazało się, że niektóre firmy popełniły w nich błędy, np. załączając niepoprawne pliki JPK albo nie załączając ich wcale. W związku z tym PFR, w porozumieniu z bankami, wyznaczył dodatkowy termin na składanie korekt/wniosków w dniach 18-23 stycznia br. Umożliwi to korektę poprzez ponowne złożenie wniosku firmom, które popełniły błędy w rozliczeniu oraz ewentualnie złożenie wniosku firmom, które spóźniły się z rozliczeniem.
Jeśli złożyłeś formularz oświadczenia, ale nie otrzymałeś potwierdzenia jego poprawności, sprawdź w dniach od 18 do 19 stycznia br. w banku, czy wymagane są od Ciebie dodatkowe działania lub ponowne złożenie formularza. Jeśli okaże się, że popełniłeś błąd, będziesz mógł złożyć korektę.
Po 23 stycznia br. jakiekolwiek zmiany i uzupełnienia w tym zakresie będą niemożliwe dla MŚP, a brak rozliczenia lub niepoprawność złożonych plików JPK będzie wiązać się z koniecznością zwrotu całości otrzymanej subwencji.
Informujemy, że na portalu kartowym KARTOSFERA pojawiła się nowa funkcjonalność umożliwiająca samodzielną zmianę limitów na karcie. Możliwość zmiany limitów dotyczy kart dla osób fizycznych posiadających rachunek ROR lub Podstawowy Rachunek Płatniczy.
Zachęcamy do korzystania z tej usługi.
Według raportu „Digital 2021: Poland” ponad 86 proc. polskich użytkowników internetu korzysta z Facebooka, a 76 proc. z jego komunikatora, Messengera. Przy tak licznej zbiorowości użytkowników można założyć, że prawie każdy, kogo znasz lub znałeś w przeszłości, ma konto na Facebooku. Profil i posty na portalu społecznościowym zawierają wystarczająco dużo informacji, aby złodziej mógł dotrzeć do ofiary w łatwy sposób, udając dawnego kolegę z klasy lub starego przyjaciela.
Oszust uzyskuje dostęp do konta twojego znajomego na skutek wycieku danych lub ataku hakerskiego. Przy ich pomocy loguje się na konto i przejmuje nad nim kontrolę, a następnie kontaktuje się przez komunikator. Fałszywy znajomy może poprosić o przeniesienie rozmowy do wiadomości tekstowych SMS. Złodzieje robią to coraz częściej, aby uniknąć wykrycia przez technologię antyfraudową Facebooka. Gdy cyberprzestępcy uda się zdobyć zaufanie, próbuje wyłudzić pieniądze, wcielając w życie jeden z popularnych scenariuszy oszustwa.
O innych metodach działania cyberprzestępców przeczytasz tutaj: Jak sprawdzić, czy link jest bezpieczny? Podpowiadamy, jak nie dać się oszukać cyberprzestępcy
Najczęściej fałszywy znajomy prosi o podanie kodu do szybkiej płatności – kodu BLIK. Powodów może być wiele – niewielka pożyczka, zgubiony portfel, brak wystarczającej kwoty na koncie, aby mógł za coś zapłacić. Po podaniu kodu oszust natychmiast wypłaca pieniądze w bankomacie i prosi o kolejne kody. Pretekstem może być np. brak wystarczającej kwoty na koncie lub błąd transakcji.
Zdarza się również, że cyberprzestępcy proszą znajomych ofiary o udostępnienie kodu BLIK po to, aby sami mogli opłacić zakupy w internecie. W przypadku obu ww. scenariuszy konsekwencją nierozważnego udostępnienia kodu jest utrata pieniędzy z konta.
Kolejnym możliwym scenariuszem działania jest przesyłanie linków do fałszywych stron płatności. Złodziej podszywający się pod znajomego prosi, np. o opłacenie zamówienia, zachęca do udziału
w konkursie lub odebrania kuponu na zakupy. Kiedy ofiara kliknie w przesłany link, następuje przekierowanie do formularza, w którym jest proszona o podanie loginu i hasła do aplikacji elektronicznej lub numeru karty płatniczej wraz z kodem CVC i terminem jej ważności. W ten sposób następuję wyłudzenie wrażliwych danych.
Złodziej może podszyć się nie tylko pod Twoich znajomych, ale też pod Ciebie! Jeżeli nie zabezpieczasz swojego konta na profilu społecznościowym w odpowiedni sposób, cyberprzestępca może włamać się na nie i rozsyłać wiadomości z prośbą o pomoc finansową do Twoich znajomych.
O sposobach prawidłowego zabezpieczenia kont społecznościowych przeczytasz tutaj: Bezpieczeństwo w sieci w dużej mierze zależy od nas samych
Aby ustrzec się przed atakiem na konto portalu społecznościowym lub oszustwem polegającym na podszyciu się pod starego znajomego, wystarczy zastosować następujące środki bezpieczeństwa:
Więcej o prawidłowych metodach zabezpieczania smartfonu przeczytasz tutaj: Zabezpiecz swój telefon i płać BLIKIEM zbliżeniowo!
Oszustwo „na znajomego z Facebooka” nie jest problemem informatycznym. Pamiętajmy, że zagrożenie nie wynika ze sposobu płatności, ponieważ zarówno BLIK, jak i sama aplikacja bankowa, mają szereg zabezpieczeń gwarantujących bezpieczne transakcje. Źródłem niebezpieczeństwa jest fałszywy znajomy. Pamiętaj, że jeżeli sam nie podasz nieuprawnionej osobie haseł ani kodów i właściwie zabezpieczasz swoje konto oraz smartfon, prawdopodobieństwo wyłudzenia jest znikome.
Treść artykułu pochodzi ze strony https://blik.com/.
Kurpiowski Bank Spółdzielczy w Myszyńcu dołączył się do zbiórki pieniędzy organizowanej przez Grupę BPS, w ramach akcji charytatywnej Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.
Grupa BPS stworzyła specjalną eSkarbonkę dla pracowników wszystkich Banków Spółdzielczych Zrzeszenia BPS. Można dzięki niej w prosty i szybki sposób wpłacać darowizny bez wychodzenia z domu. W zeszłym roku wspólnie z pracownikami Banku BPS i innych Banków Spółdzielczych z Grupy BPS zebraliśmy w ten sposób ponad 33 tys. zł. Wierzymy, że nasz wkład w 30. Finale będzie jeszcze większy! Zachęcamy do wpłat na eSkarbonkę Grupy BPS wszystkich naszych klientów i przyjaciół (link do eSkarbonki Grupy BPS https://eskarbonka.wosp.org.pl/4xarj3).
Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to ciesząca się największym zaufaniem społecznym organizacja pozarządowa w Polsce. 30. Finał WOŚP odbędzie się 30 stycznia 2022 roku – jego tegoroczny cel to wsparcie oddziałów okulistyki dziecięcej. Orkiestra w ciągu poprzednich 29 Finałów zebrała ponad 1,5 miliarda PLN i kupiła 67 300 urządzeń medycznych.
Dzięki Visa mamy pierwszą pionową kartę. Okazja jest wyjątkowa: Zimowe Igrzyska Olimpijskie Beijing 2022 (tak, tak, to już od 4 lutego). Tematyczna karta olimpijska Visa Debit dla klientów indywidualnych Banku BPS i Banków Spółdzielczych Zrzeszenia BPS to naprawdę niezła sztuka: jest pionowa, jest czarna i elegancka, jest limitowana, na awersie dumnie prezentuje się maskotka Beiging 2022: panda Bing Dwen Dwen, a wszystkie dane przeniesione zostały na rewers, takiego projektu nie znajdziecie w żadnym innym banku w Polsce!
Szanowni Klienci,
Informujemy, że w dniu 7 stycznia br. wszystkie placówki Banku będą nieczynne.
Realizacja przelewów za pośrednictwem bankowości elektronicznej, zaplanowanych zleceń stałych, poleceń zapłaty oraz innych rozliczeń bezgotówkowych, będzie prowadzona jak w każdy dzień roboczy.
Za ewentualne niedogodności przepraszamy.
Polski Fundusz Rozwoju (PFR) rozpoczyna proces rozliczenia i zwolnienia z obowiązku zwrotu subwencji dla mikrofirm w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0. Firmy, które spełnią określone wymagania mogą liczyć na 100% umorzenia.
Przedsiębiorcy rozliczają subwencję za pośrednictwem bankowości elektronicznej w tym samym banku, w którym składali wniosek o udzielenie wsparcia. Będą spłacać subwencję na inny rachunek, niż w przypadku Tarczy Finansowej PFR 1.0, a formularze wniosków nie będą zawierać wstępnej propozycji rozliczenia.
Rozliczenia Tarczy 2.0 dla mikrofirm będą odbywać się w dwóch etapach:
od 19 stycznia do 28 lutego 2022 r. PFR udostępni w bankowości elektronicznej formularz oświadczenia o rozliczeniu dla mikrofirmy. Po upływie tego terminu formularz oświadczenia o rozliczeniu będzie niedostępny, a rozliczenie subwencji, co do zasady, niemożliwe.
W kwietniu 2022 r. PFR wyda firmom jedną z trzech decyzji, tj.:
Ważną różnicą w stosunku do rozliczenia Tarczy Finansowej PFR 1.0 jest to, że termin złożenia oświadczenia o rozliczeniu nie następuje po roku od uzyskania subwencji, a termin wydania wskazanych wyżej decyzji przez PFR nie zależy od czasu złożenia oświadczenia.
Zasady rozliczenia mikrofirm
Całkowite umorzenie subwencji finansowej otrzymają mikrofirmy, które łącznie spełnią oba poniższe warunki:
PFR sprawdzi te warunki automatycznie na podstawie danych z ZUS, dlatego przedsiębiorca nie załącza do wniosku żadnych dokumentów i zaświadczeń.
Formularz oświadczenia o rozliczeniu dla mikrofirm zawiera numer rachunku, na który przedsiębiorca może wpłacić pieniądze z subwencji, jeśli chce je zwrócić przed wydaniem decyzji przez PFR. Spłaty dokonane przez mikrofirmę przed dniem wydania decyzji przez PFR pomniejszają saldo subwencji do umorzenia.
Wymagane oświadczenia i inne informacje
Regulamin oraz niezbędne informacje o procesie rozliczania i umarzania subwencji dostępne będą na stronie www.pfr.pl.
W razie pytań lub wątpliwości można też dzwonić na infolinię PFR pod numerem +22 703 43 00 (czynna od poniedziałku do piątku od 8.00 do 17.00, opłata zgodnie z cennikiem operatora).
Pliki do pobrania:
Informujemy, że Punktu Kasowego w Czarni w dniach 23, 29 i 30 grudnia br. będzie nieczynny.
Zapraszamy do pozostalych placówek Banku. Za ewentualne niedogodności przepraszamy.