Działaj rozsądnie. Nie ulegaj złudnym wizjom dużego i szybkiego zysku oferowanym przez przestępców!!!
Zapraszamy Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji i FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP z dnia 10 lipca 2020 r.
Szanowni Państwo,
W trosce o bezpieczeństwo Państwa środków oraz danych ostrzegamy przed próbami oszustw związanych z inwestowaniem na rynkach kryptowalut i Forex za pośrednictwem fałszywych serwisów internetowych.
Należy zaznaczyć, że inwestycje w kryptowaluty lub na rynkach Forex, co do zasady są legalne. Jednakże zanim zaczniemy inwestować warto zapoznać się ze wszystkim zasadami jakie dotyczą tego typu działalności. Podstawową zasadą jest, że można dużo zyskać, ale też można wszystko stracić! Nie ma zysków bez ryzyka, a w tym przypadku ryzyko jest bardzo wysokie! Rzekome ułatwienia w inwestowaniu na tych rynkach wykorzystują przestępcy, którzy oferuję pośrednictwo w takich inwestycjach.
Wyłudzeń dokonują osoby podające się za tzw. „brokerów” inwestycyjnych – pracowników firm zajmujących się pośrednictwem i doradztwem inwestycyjnym. Firmy te ogłaszają swoje usługi za pomocą reklam w mediach społecznościowych, serwisach internetowych oraz aplikacjach mobilnych. Dla przyciągnięcia uwagi i uwiarygodnienia treści w reklamach wykorzystywane są wizerunki „przeciętnego Kowalskiego”, który szybko zyskał dzięki współpracy z „pośrednikiem”, lub wizerunek powszechnie znanych i rozpoznawalnych osób, (sportowców, polityków, aktorów, dziennikarzy, celebrytów) bez ich wiedzy i zgody, a przekaz jest zmanipulowany. Informacje te są kierowane do potencjalnych ofiar wskazując na możliwość osiągnięcia bardzo wysokich zysków. Obietnica inwestowania jest nieprawdziwa i zazwyczaj kończy się utratą pieniędzy.
Dlatego, jeśli natrafisz na artykuł lub skontaktuje się z Tobą osoba informująca Cię o:
zastanów się chwilę. Zachowaj zdrowy rozsądek i dużo ostrożności. Nie ulegaj presji, nie daj skusić się pozornie atrakcyjnymi ofertami, nie działaj pod wpływem chwili. To może być oszustwo!!!
W takich sytuacjach Prokuratura Krajowa, Komenda Główna Policji i FinCERT.pl – Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP zalecają:
Jeżeli podejrzewasz, że padł(aś/eś) ofiarą oszustwa zawsze masz prawo skontaktować się ze swoim bankiem, oraz złożyć stosowne zawiadomienie na Policji.
Więcej informacji o przestępstwach z użyciem internetowych serwisów do inwestowania w kryptowaluty lub Forex znajdziesz w poniżej załączonym pliku.
Prokuratura Krajowa
Komenda Główna Policji
FinCERT.pl – Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP
W celu złożenia wniosku dotyczącego świadczeń m.in. Dobry Start (300+), Rodzina 500+, Tarcza antykryzysowa niezbędne jest wyłączenie blokady wyskakujących okienek.
W zależności od wykorzystywanej przeglądarki, można dodać wyjątki lub blokadę można wyłączyć w następujący sposób:
Aby włączyć lub wyłączyć blokowanie wyskakujących okienek
Otwórz program Internet Explorer, wybierz przycisk Narzędzia, a następnie wybierz pozycję Opcje internetowe.
Na karcie Prywatność w obszarze Blokowanie wyskakujących okienek zaznacz lub wyczyść pole wyboru Włącz blokowanie wyskakujących okienek, a następnie wybierz pozycję OK.
Jeżeli Klient nie chce całkowicie usunąć blokady, należy przejść do Ustawień blokady i dodać witrynę bankowości internetowej banku do listy witryn zaufanych, poprzez wpisanie w pole Adres witryny Sieci Web, która ma być dozwolona: adresu https://bank.kbsmyszyniec.pl
Włączanie i wyłączanie wyskakujących okienek
Na komputerze otwórz przeglądarkę Google Chrome.
W prawym górnym rogu kliknij Więcej
Ustawienia.
W sekcji „Prywatność i bezpieczeństwo” kliknij Ustawienia witryn.
Kliknij Pop-upy i przekierowania.
U góry włącz ustawienie Dopuszczone lub Zablokowane.
Zezwalanie na wyskakujące okienka lub ich blokowanie na określonej stronie
Aby otworzyć ustawienia mechanizmu blokowania wyskakujących okien:
Zezwalaj/Allow - przycisk pozwala dodać witrynę do listy uprawnionych.
Usuń witrynę/Remove Website - przycisk pozwala usunąć zaznaczoną witrynę z listy uprawnionych.
Usuń wszystkie witryny/Remove All Websites - przycisk pozwala usunąć wszystekie witryny z listy uprawnionych.
Po wprowadzonych zmianach należy je zapisać wciskając przycisk Zapisz zmiany/Save Changes.
Uruchom przeglądarkę Safari na komputerze Mac.
Na pasku menu kliknij pozycję
, a następnie wybierz opcję .Na karcie Ochrona w obszarze Zawartość witryny odznacz opcję .
Wszystkich naszych Klientów, których sytuacja finansowa pogorszyła się w związku z epidemią koronawirusa zapraszamy do odwiedzenia serwisu zawierającego informacje o działaniach pomocowych. W jednym miejscu znajdą Państwo materiały informacyjne dotyczące wsparcia dla Klientów indywidualnych i instytucjonalnych oferowanych przez Banki Spółdzielcze z Grupy BPS oraz instytucje państwowe i inne organizacje.
Serwis dostępny jest pod adresem:
www.grupabps.pl/wsparcie-dla-klientow
Strona obejmuje 4 działy:
Serwis jest na bieżąco aktualizowany i uzupełniany. Wierzymy, że będzie dla Państwa ułatwieniem w wyszukiwaniu informacji o działaniach pomocowych.
Uprzejmie informujemy, że od dnia 1 lipca br. w systemie bankowości elektronicznej, można składać wnioski w Programie Dobry Start (300+) na wyprawkę szkolną dla uczniów, bez względu na dochód rodziny. Świadczenie mogą otrzymać uczniowie do 20 roku życia lub, w przypadku niepełnosprawności, do 24 roku życia. Świadczenie nie obejmuje dzieci, które w roku szkolnym 2020/2021 idą do przedszkola lub tzw. „zerówki".
Jednocześnie przypominamy, że obecny okres świadczeniowy Programu „Rodzina 500+” trwa do maja 2021 r. Wnioski na nowy okres świadczeniowy można będzie składać w systemie bankowości elektronicznej od 1 lutego 2021 r.
Zapraszamy na bezpłatne webinarium na temat bezpieczeństwa w sieci – 22 czerwca br.
Webinarium pt. „Bezpieczeństwo Twoich danych w sieci i ochrona przed wyłudzeniami” odbędzie się w ramach „Czerwca z bankiem spółdzielczym”.
Organizatorem wydarzenia jest Krajowy Związek Banków Spółdzielczych we współpracy z Biurem Informacji Kredytowej.
Webinarium odbędzie się w dniu 22 czerwca 2020 r. od godz. 12:00, w formule wirtualnej (on-line) i będzie miało charakter interaktywny, z możliwością zadawania pytań i prowadzenia dyskusji z prowadzącym.
Webinarium poprowadzi:
Bartosz Wójcicki - Dyrektor Biura Usług Antyfraudowych, BIK SA. Absolwent Politechniki Warszawskiej, Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych. Od początku swojej pracy zawodowej związany był z szeroko rozumianym obszarem bezpieczeństwa. Od 2008 r., w sektorze finansowym, w obszarze przeciwdziałania przestępstwom dokonywanym na szkodę banków. Kierował departamentem odpowiedzialnym za zarządzanie ryzkiem operacyjnym, w tym prewencję przestępstw, ryzykiem compliance oraz AML. Posiada doświadczenie związane z ochroną danych osobowych oraz ochroną osób i mienia.
Od 2014 r. rozwija portfolio produktów antyfraudowych oferowanych przez Biuro Informacji Kredytowej, mających na celu ochronę sektora finansowego (banki, firmy leasingowe, firmy pożyczkowe) przed wyłudzeniami. Jest współtwórcą Platformy Antyfraudowej BIK. W 2017 r. objął funkcję dyrektora Biura Usług Antyfraudowych, które odpowiada za rozwój produktów antyfraudowych dla sektora bankowego i pozabankowego.
Zgłoszenia przyjmujemy do dnia 19 czerwca br.
Zapisy odbywają się wyłącznie za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego. Warunki techniczne i tryb udostępnienia będzie przekazany uczestnikom po zapisaniu się.
WAŻNE! Prawidłowe zgłoszenie na szkolenie jest równoznaczne z otrzymaniem automatycznego maila zwrotnego na adres mailowy podany w formularzu zgłoszeniowym.
REJESTRACJA
W pole dane do faktury oraz członek KZBS proszę wstawić nazwę banku/nazwę firmy – udział jest darmowy, nie będą wystawiane faktur.
Obecnie obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego wykorzystują oszuści. To dla nich okazja do wyłudzenia loginów i haseł do bankowości za pomocą fałszywych stron płatności.
Jak działają oszuści?
Ofiary ataków, które nie zachowają ostrożności, mogą stracić swoje oszczędności! Ponadto, ujawniając swoją tożsamość przestępcom mogą doprowadzić do wykorzystania jej do zawarcia
w ich imieniu umów i w konsekwencji np. zaciągnięcia zobowiązań finansowych.
Pamiętaj, że:
Więcej informacji o wyłudzeniach na stronie Związku Banków Polskich pod linkiem:
Myszyniec, dnia 1 czerwca 2020r
Kurpiowski Bank Spółdzielczy w Myszyńcu uprzejmie informuje, iż z dniem:
Bank dokonuje zmian w Taryfie opłat i prowizji oraz Tabeli oprocentowania na podstawie zapisów: Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla osób fizycznych, będącym załącznikiem do Uchwały nr 23/ZRBD/2019 z dnia 08.03.2019r, (§ 35) oraz Regulaminu otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla klientów instytucjonalnych, będącym załącznikiem do Uchwały nr 23/ZRBD/2019 z dnia 08.03.2019r. (§ 94).
Zgodnie z powyższymi regulacjami Bank jest upoważniony do zmiany Taryfy prowizji i opłat, polegającej na podwyższeniu stawek opłat i prowizji, wyłącznie po wystąpieniu określonych przesłanek. Powodem obecnych zmian Taryfy jest wpływ wzrostu rzeczywistych kosztów danej usługi na skutek niezależnych od Banku czynników zewnętrznych, w szczególności: wzrostu cen opłat pocztowych i telekomunikacyjnych, rozliczeń międzybankowych koniecznych do wykonania danej usługi, wzrostu cen energii, wejście w życie nowych regulacji prawnych, zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, wdrożenia rekomendacji KNF, zarządzeń Prezesa NBP, powodujących wzrost kosztów świadczonej usługi co najmniej o 1%, na koszty działania Banku.
Jednocześnie informujemy, że jeśli nie wyraża Pan/Pani zgody na zmiany zawarte w Taryfie prowizji i opłat za czynności bankowe w Kurpiowskim Banku Spółdzielczym w Myszyńcu może Pan/Pani przed proponowaną datą wejścia w życie tych zmian: złożyć na piśmie sprzeciw wobec tych zmian, co spowoduje rozwiązanie umowy o prowadzenie rachunku. Niezłożenie na piśmie wyżej wymienionego oświadczenia oznaczać będzie akceptację zmian w powyższych dokumentach.
Aktualna Taryfa prowizji i opłat oraz Tabela oprocentowania znajduje się w Placówkach Banku oraz na stronie internetowej www.kbsmyszyniec.pl
Zachęcamy do zapoznania się z komunikatem Komendy Głównej Policji i FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP w sprawie oszukańczych ogłoszeń związanych z epidemią koronawirusa (COVID-19).
Szanowini Państwo,
Kurpiowski Bank Spółdzielczy w Myszyńcu informuje, iż z dniem 2 marca br. w usłudze bankowości internetowej wprowadzony zostanie mechanizm Device Fingerprinting (DFP).
Weryfikacja urządzenia metodą DFP (Device Fingerprinting) pozwalają potwierdzić, że jest to urządzenie, z którego logował się już klient i wykonywał operacje płatnicze. W ten sposób w zakresie bezpieczeństwa urządzenie zapisane jest jako „zaufane” – określa element „coś mam”, jako coś co posiada wyłącznie użytkownik (spełnia kryterium SCA).
DFP poprawnie działa kiedy klient jest jedynym użytkownikiem urządzenia. Nie należy pracować na przeglądarkach w trybie prywatnym in private ponieważ automatycznie usuwa on informacje o przeglądaniu, takie jak hasła, pliki ciasteczek i historię, nie pozostawiając śladów po zakończeniu sesji. Nie należy zaznaczać opcji w ustawieniach/historii przeglądarki czyść historię i pliki cookie podczas zamykania przeglądarki.
W systemie bankowości elektronicznej w oknie logowania pojawi się możliwość zapisania urządzenia jako zaufane.
Zapisanie przeglądarki i urządzenia jako zaufane jest akceptacją regulaminu. Umożliwi logowanie się z tego urządzenia bez stosowania metod silnego uwierzytelnienia tj. SMS, autoryzacja mobilna. Dodanie urządzenia jako zaufane należy zautoryzować.
W oknie, w zależności od sposobu autoryzacji jaki posiada klient, pojawi się odpowiedni komunikat, w poniższym przykładzie jest to kod uwierzytelnienia i hasło:
W opcji bankowości elektronicznej USTAWIENIA → KANAŁY DOSTĘPU I URZĄDZENIA pojawi się dodane urządzenie zaufane.